Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Czy pedagodzy przejmują się relatywizmem? O niektórych filozoficznych konsekwencjach tezy o paradygmatyczności współczesnej pedagogiki polskiej

Tytuł:
Czy pedagodzy przejmują się relatywizmem? O niektórych filozoficznych konsekwencjach tezy o paradygmatyczności współczesnej pedagogiki polskiej
Do educational scientists care about relativism? Some of the philosophical consequences of thesis on paradigmatic character of contemporary educational science
Autorzy:
Agata Łopatkiewicz
Data publikacji:
2018
Tematy:
relatywizm
pedagogika
paradygmat
T.S. Kuhn
filozofia nauki
relativism
educational science
paradigm
philosophy of science
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of this article is an analysis of the problem of relativism in educational science in the context of thesis on paradigmatic character of this science. Thomas Kuhn’s account of paradigm must be discussed in the first place, as well as the arguments for the recognition of its relativistic character. The elaboration of this issue opens the way for reflections on the reception of Kuhn’s views in educational science. Due to the modification of the concept of the paradigm justified by the specificities of social sciences it is complicated to state precisely, whether educational scientists present certain variations of relativism as a result of accepting the assertion that educational science is founded on paradigms.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies