Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przyczynek do analizy kancelarii brytyjskiego Home Office w okresie międzywojennym

Tytuł:
Przyczynek do analizy kancelarii brytyjskiego Home Office w okresie międzywojennym
Contribution to analysis of the operation of British Home Office Registry in the interwar period
Autorzy:
Marcin Smoczyński
Data publikacji:
2024
Tematy:
Home Office
kancelaria Home Office
biurowość brytyjska
międzywojenna biurowość
międzywojenna biurowość brytyjska
Home Office Registry
British office work
office work in the interwar period
British office work in the interwar period
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article addresses the issue previously not analysed in Polish literature, namely the office work of British Home Office in the interwar period; its main objective is to provide a selective presentation of the activities of its chancery. The starting point for the considerations is a description of the most critical events in the history of the unit from its founding until World War II. Subsequent parts of the article present the substantive competencies of the office until 1939 and its organizational structure in the interwar period. The last part discusses the functioning of the Registry, along with a partial characterization of its clerical activities from the receipt of correspondence through to storage of case files. The main conclusion from the analysis is recognizing the Home Office Registry as a fully centralized chancery, operating based on daily registers.

Artykuł podejmuje nieznane dotąd w polskim piśmiennictwie zagadnienie biurowości brytyjskiego Home Office w okresie międzywojennym, a jego głównym celem jest przyczynkowe przedstawienie działań kancelarii tej jednostki organizacyjnej. Punkt wyjścia w rozważaniach stanowi przybliżenie najważniejszych wydarzeń w historii urzędu od jego powstania do II wojny światowej. Kolejne części artykułu poświęcono na przedstawienie kompetencji merytorycznych urzędu do 1939 r. oraz jego struktury organizacyjnej w dwudziestoleciu międzywojennym. W ostatniej części omówiono funkcjonowanie kancelarii głównej (Registry) wraz z przyczynkowym scharakteryzowaniem wykonywania przez nią czynności kancelaryjnych od przyjęcia korespondencji do przechowywania akt spraw. Głównym wnioskiem płynącym z analizy jest rozpoznanie w Home Office dziennikowej, w pełni scentralizowanej kancelarii.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies