Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Accuracy analysis of aircraft positioning using navigational data from AVIA-W radar

Tytuł:
Accuracy analysis of aircraft positioning using navigational data from AVIA-W radar
Analiza dokładności pozycjonowania statku powietrznego na podstawie danych nawigacyjnych z radaru AVIA-W
Autorzy:
Artur Goś
Kamil Krasuski
Wojciech Mazur
Data publikacji:
2023
Tematy:
radar
GPS
accuracy
aircraft position
azimuth
range
dokładność
pozycja statku powietrznego
azymut
zasięg
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono analizę dokładności wyznaczenia parametrów pozycji statku powietrznego z użyciem danych z radaru AVIA-W. W pierwszej kolejności dokonano wyznaczenia pozycji statku powietrznego oraz określenia parametru zasięgu i azymutu przez radar AVIA-W, zlokalizowany w Dęblinie. Następnie dokonano wyznaczenia błędu absolutnego pozycji statku powietrznego oraz określenia błędu pomiaru zasięgu i azymutu przez radar AVIA-W. Test badawczy przeprowadzono z użyciem samolotu Diamond DA40 NG, na pokładzie którego zamontowano odbiornik satelitarny GPS w celu wyznaczenia pozycji odniesienia lotu. Dodatkowo z radaru AVIA-W pozyskano pomiary zasięgu i azymutu do statku powietrznego. Obliczenia nawigacyjne zrealizowano dla współrzędnych biegunowych i prostokątnych płaskich. Na podstawie wykonanych badań stwierdzono, że błąd azymutu wynosi -1,4°, z kolei błąd pomiaru zasięgu radaru wynosi -0,04 km. Przeprowadzone badania mają charakter eksperymentalny i w przyszłości zostaną powtórzone i rozszerzone o radar GCA-2000, który także znajduje się na lotnisku wojskowym Dęblin.

The paper presents an analysis of the accuracy of determination of parameters of the position of aircraft using data from the AVIA-W radar. In the first place, the authors determined the position of the aircraft as well as the range and azimuth parameters by the AVIA-W radar, located in Dęblin. This was followed by a determination of the absolute position error of the aircraft and the determination of the range and azimuth measurement error by the AVIA-W radar. The research test was carried out using a Diamond DA40 NG aircraft on which a GPS satellite receiver was mounted in order to determine the flight reference position. In addition, the range and azimuth measurements for the aircraft were acquired from the AVIA-W radar. Navigational calculations were conducted for polar and rectangular planar coordinates. Based on the performed research, the azimuth error was found to be -1.4°, while the radar range measurement error was equal to -0.04 km. The conducted research is experimental in its character. In the future it will be repeated and extended to the GCA-2000 radar, which is also located at Dęblin military airfield.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies