Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zarządzanie finansami przez zamożnych Polaków a procesy naśladownictwa w konsumpcji

Tytuł:
Zarządzanie finansami przez zamożnych Polaków a procesy naśladownictwa w konsumpcji
Financial management by affluent Poles and imitation processes in consumption
Autorzy:
Małgorzata Bombol
Data publikacji:
2018
Tematy:
financial behavior
social imitation model
affluent customer
zachowania finansowe Polaków
model naśladownictwa
naśladownictwo społeczne
zamożni konsumenci
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this article the author focuses on the problem of construction of standardogenic behaviors in the area of financial decisions. As the starting point, the author presented the model of social imitation which has been suggested by J.S. Duesenberry. Some later modifications of this model in the Polish market were also presented. The affluent group with the net income over 7,500 zloty per month has been recognized as the potential standardogenic group for popular financial behaviors. The author presents the results of empirical research conducted on representative samples of adult Poles in 2016-2017.

Artykuł poświęcony jest kwestii budowania zachowań wzorcotwórczych w obszarze zachowań finansowych Polaków. W różnorodnych analizach zachowań finansowych Polaków bardzo często podkreśla się, że w naszym społeczeństwie brakuje wypracowanych modeli zachowań finansowych, które propagowałyby większą skłonność do oszczędzania i budowania swojego kapitału. Jako punkt wyjścia do prowadzenia analiz przyjęto model naśladownictwa społecznego, który zaproponował J.S. Duesenberry, oraz jego późniejsze modyfikacje istotne dla uwarunkowań polskich. Jako potencjalną grupę, której zachowania finansowe mogą być naśladowane przez polskich konsumentów uznano osoby z dochodem netto powyżej 7500 złotych miesięcznie. W artykule są omówione wyniki badań empirycznych, które zostały przeprowadzone wśród dorosłych Polaków w latach 2016-2017, na reprezentatywnych próbach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies