Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Postrzeganie jakości ubezpieczeń majątkowych przez dojrzałych klientów w województwie lubelskim

Tytuł:
Postrzeganie jakości ubezpieczeń majątkowych przez dojrzałych klientów w województwie lubelskim
Autorzy:
Jańska, Anna
Kędra, Arleta
Tematy:
jakość
ubezpieczenie
uporządkowany model logitowy
ubezpieczenia majątkowe
dojrzali klienci
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Jednym z największych wyzwań, przed którymi stoi dziś Unia Europejska, są zmiany demograficzne. Powodują one, że starzenie się społeczeństwa staje się tematem coraz częściej podejmowanym w badaniach ekonomicznych. Celem badania omawianego w artykule jest poznanie opinii dojrzałych klientów (rozumianych w niniejszym badaniu jako osoby urodzone przed 1967 r.) na temat postrzegania jakości ubezpieczeń majątkowych, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu likwidacji szkód. Wiedza ta jest istotna zarówno z punktu widzenia zakładów ubezpieczeń, jak i pośredników ubezpieczeniowych. Ubezpieczyciele, wobec rosnącej konkurencji na rynku ubezpieczeń, rozwijają i doskonalą specjalistyczną ofertę rynkową dla konkretnych grup klientów. Agenci ubezpieczeniowi, w obliczu informatyzacji procesów sprzedaży ubezpieczeń, starają się sprostać wymaganiom poprzez dostosowanie procesu pozyskiwania klientów i sprzedaży ubezpieczeń do ich zmieniających się potrzeb i charakterystyki demograficznej. Klienci dojrzali charakteryzują się odmiennym niż młodzi ludzie postrzeganiem potrzeb w zakresie produktów i usług. Badanie zostało przeprowadzone w latach 2016 i 2017 z wykorzystaniem technik CAWI (Computer Assisted Web Interview) i PAPI (Paper and Pen Personal Interview). Ankietę wypełniło 388 mieszkańców woj. lubelskiego, a dobór próby miał charakter kwotowy. Wyniki analizowano przy użyciu uporządkowanego modelu logitowego, w którym jako zmienne zależne wykorzystano aspekty jakościowe (dostęp do informacji, dostępność likwidatora itp.), a jako regresory – cechy społeczno-ekonomiczne (wiek, płeć, miejsce zamieszkania, dochody itp.). Wykazano, że oprócz immanentnych cech produktu najważniejsza z punktu widzenia respondentów jest wysokość odszkodowania. Respondenci, którzy postrzegają swoją sytuację materialną jako lepszą, oceniają techniczne aspekty procesu likwidacji szkód jako mniej istotne niż osoby o niższych dochodach. Ankietowani z wyższej grupy wiekowej postrzegają cechy ubezpieczenia związane z formalnościami jako znacznie ważniejsze niż osoby młodsze.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies