Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stress and coping in teachers during COVID-19 school lockdown – content analysis of Polish teachers’ discussions on Facebook

Tytuł:
Stress and coping in teachers during COVID-19 school lockdown – content analysis of Polish teachers’ discussions on Facebook
Autorzy:
Jacek Pyżalski
Piotr Plichta
Data publikacji:
2022-12-20
Tematy:
COVID-19
teachers
occupational stress
coping strategies
distance education
mental health
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The present study analysed the content of Polish teachers’ discussions on Facebook during the pandemic. The main aim of the study was to identify and classify the stressors after the lockdown of schools and the new occupational situation experienced by teachers. Additionally, the second main research aim concerned positive coping strategies that teachers used to deal effectively with those stressors. The study brought new qualitative data on teachers mental health through analysing traditional occupational stressors and new ones that occurred during school closure caused by COVID-19 lockdown.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies