Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Restoring the Place of Imagination in Education: How to escape the trap of rationality-based realism

Tytuł:
Restoring the Place of Imagination in Education: How to escape the trap of rationality-based realism
Autorzy:
Thomas Reuter
Data publikacji:
2023-01-06
Tematy:
Education
Imagination
Human Perception
Temporal Awareness
Transformation
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Henri Corbin accorded the imagination its own unique and important noetic or cognitive function, giving us access to an ontological sphere that without imagination remains closed and forbidden to us. Meanwhile, for rationalist science philosophy, as Corbin notes, the imagination has long been understood as nothing but the unreal, the mythic, the marvellous, the fictive and fanciful. In this paper I argue that rationalist modernism, along with mass education in keeping with this modernist ‘spirit of the times’ has led to a collective imprisonment within the real, the concrete, and robbed us of the capacity to reflect and transform ourselves and our relationship to the world. This state of affairs will ensure humanity’s rapid demise given the challenges we now face, that is, unless we can reinstate the faculty of imagination within scientific epistemology and in education, and thus escape our entrapment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies