Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kapitał społeczny studentów pedagogiki specjalnej ‒ między rodziną a „wielkim” światem

Tytuł:
Kapitał społeczny studentów pedagogiki specjalnej ‒ między rodziną a „wielkim” światem
Autorzy:
Ewa Bilska
Data publikacji:
2023-03-28
Tematy:
kapitał społeczny
zaufanie społeczne
więzi społeczne
zaangażowanie społeczne
wsparcie społeczne
studenci
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badań kapitału społecznego studentów pedagogiki specjalnej. Badanie oparto na koncepcji kapitału społecznego Pierre’a Bourdieu. Do głównych wskaźników kapitału społecznego studentów zaliczono więzi społeczne, zasoby tkwiące w kontaktach społecznych, zaufanie społeczne uogólnione i osobiste oraz spostrzegane wsparcie społeczne. W badaniu porównano kapitał społeczny studentów rozpoczynających i kończących studia. Z zebranych danych wynika, że kapitał społeczny studentów w trakcie trwania studiów rozwija się. Studenci kończący studia obdarzają innych ludzi większym zaufaniem niż studenci rozpoczynający studia, dysponują dużo wyższym kapitałem pomostowym oraz spostrzeganym wsparciem społecznym, chętniej angażują się w działalność charytatywną. Stopniowo rozluźniają się ich więzi z rodziną pochodzenia. Czas spędzony na studiach przyczynił się zatem wyraźnie do rozwoju ich kapitału społecznego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies