Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Jak być „Korczakiem” w środowisku mediów cyfrowych?

Tytuł:
Jak być „Korczakiem” w środowisku mediów cyfrowych?
Autorzy:
Konrad Ciesiołkiewicz
Data publikacji:
2023-03-30
Tematy:
Janusz Korczak
środowisko cyfrowe
społeczeństwo informacyjne
podmiotowość dziecka
prawa dziecka
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł przedstawia analizę współczesnego rozumienia Janusza Korczaka jako humanisty i wybitnego pedagoga. Celem tekstu jest stworzenie, ideowych wskazań dla pracujących w społeczeństwie mediów cyfrowych pedagogów XXI wieku. Środowisko cyfrowe jest traktowane przez dzieci i młodzież jako naturalne miejsce aktywności, budowania i utrzymywania relacji oraz korzystania z rozrywki i edukacji. Ze względu na akcentowanie w dyskursie publicznym licznych zagrożeń środowiska cyfrowego, postrzeganie go wyłącznie technokratycznie oraz z uwagi na dużą dynamikę jego przemian, wybór właściwego kierunku stawia pedagogów przed wieloma dylematami. W toku rozważań wykazano, że zasadne jest kierowanie się wskazaniami nurtu refleksyjno-krytycznego stawiające w centrum uwagi dialogiczne metody pracy, skorzystanie z dostępnych w Polsce holistycznych modeli edukacji medialnej, informacyjnej i cyfrowej oraz rozwinięcie rzecznictwa na rzecz praw dziecka w środowisku cyfrowym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies