Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The “lengthy affair” of mytho-poetic education: Plato’s cave, Heidegger’s hermeneutics, and learning with(out) violence

Tytuł:
The “lengthy affair” of mytho-poetic education: Plato’s cave, Heidegger’s hermeneutics, and learning with(out) violence
Autorzy:
Jafe Arnold
Data publikacji:
2023-09-28
Tematy:
Plato
Plato's Cave
Myth
Heidegger
Hermeneutics
Education
Mytho-Poetic
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article retrieves ancient and modern perspectives on the status and role of myth in education by revisiting Plato’s critique of myth in the light of recent scholarship and spotlighting Plato’s so-called “allegory of the cave,” particularly the latter’s (in)famous interpretation by Martin Heidegger. Reviving the question of myth in the philosophy of education through engaging Plato and Heidegger’s mythical elements, the paper provides a more extensive background to recent deliberations on mytho-poetic curriculum theory and the hermeneutics of education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies