Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Educational inclusion of children from migrant or refugee backgrounds: experiences from three border regions

Tytuł:
Educational inclusion of children from migrant or refugee backgrounds: experiences from three border regions
Autorzy:
Cecilia Zsögön
Data publikacji:
2024-03-01
Tematy:
migrant and refugee children
education
social inclusion
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article focuses on the education of children from migrant or refugee backgrounds and the measures implemented by different host countries to include these children in the formal education system. Human rights treaties state that migrant and refugee children should be granted immediate safety, well-being and education. However, following these guidelines may pose a challenge for host countries which lack the capacity to allocate large numbers of displaced persons. We analyse experiences from Mexico, the United States, Venezuela, Colombia, Ukraine and Poland. The question we seek to answer is how these host countries (United States, Colombia, and Poland) attempt to enhance educational achievement, andachievement and reduce repetition and drop-outs while addressing the stress and trauma that displacement en tails.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies