Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Meta-theory vs. meta-theories of education

Tytuł:
Meta-theory vs. meta-theories of education
Meta-teoria a meta-teorie wychowania
Autorzy:
Bogusław Śliwerski
Data publikacji:
2024-10-06
Tematy:
theory of upbringing
meta-theory of upbringing
general education
mind map
concept definition
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem analizy jest geneza i ewolucja studiów w zakresie teorii wychowania jako monistycznej, ortodoksyjnej subdyscypliny nauk pedagogicznych oraz jej ewolucji w Polsce w kierunku zróżnicowania współczesnych teorii wychowania. W wyniku braku rozstrzygnięć metateoretycznych proponuję własną mapę definiowania pojęcia wychowanie, by na podstawie amerykańskiej geografii myśli Rollanda G. Paulstona możliwe było dostrzeżenie potrzeby konstruowania adekwatnych do tych pojęć teorii wychowania.

The subject of the analysis is the genesis and evolution of the study of the theory of upbringing as a monistic, orthodox subdiscipline of education sciences and its evolution in Poland towards the differentiation of contemporary theories of upbringing. As a result of the lack of meta-theoretical resolution, I propose my own map to define the concept of upbringing, so that on the basis of Rolland G. Paulston's American geography of thought it would be possible to discern the need to construct theories of upbringing which are adequate to these concepts.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies