Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategie budowania autonomii osobistej przez uczniów z dysleksją

Tytuł:
Strategie budowania autonomii osobistej przez uczniów z dysleksją
Strategies for building personal autonomy by students with dyslexia
Autorzy:
Izabella Kucharczyk
Paulina Zalewska
Data publikacji:
2024-12-12
Tematy:
autonomia osobista
dysleksja
samoocena
samorealizacja
relacje społeczne
motywacje do uczenia się
poczucie własnej skuteczności
personal autonomy
dyslexia
self-esteem
self-actualization
relationships
motivations for learning
sense of self-efficacy
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article discusses the concept of personal autonomy in the context of individual values shaping a person's life situation. The authors analyze research findings regarding strategies for building personal autonomy in the face of educational and life challenges for students with dyslexia. The strategies identified and described by the authors include self-esteem and self-worth, self-realization, self-efficacy, motivation to learn, and social relationships. The article highlights differences in self-perception among students with dyslexia and the need for understanding and support in building their personal autonomy. Furthermore, it discusses the impact of these strategies on the development of personal identity and effectiveness in coping with specific learning difficulties. The article emphasizes the importance of building positive social relationships and emotional support for the development of personal autonomy in students with dyslexia.

Artykuł omawia pojęcie autonomii osobistej w kontekście jednostkowej wartości kształtującej sytuację życiową człowieka. Autorki analizują doniesienia badawcze obejmujące strategie budowania autonomii osobistej w kontekście wyzwań edukacyjnych i życiowych uczniów z dysleksją. Wyodrębnione i opisane przez autorki strategie to: samoocena i poczucie własnej wartości, samorealizacja, poczucie własnej skuteczności, motywacja do uczenia się oraz relacje społeczne. Artykuł przedstawia różnice w postrzeganiu siebie przez uczniów z dysleksją oraz potrzebę zrozumienia i wsparcia w budowaniu ich autonomii osobistej. Ponadto, omawia wpływ wymienionych strategii na kształtowanie się tożsamości osobistej i skuteczność radzenia sobie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Artykuł podkreśla znaczenie budowania pozytywnych relacji społecznych i wsparcia emocjonalnego dla rozwijania autonomii osobistej uczniów z dysleksją.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies