Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nowe media w komunikacji szkoła–dom. Doniesienia z badań

Tytuł:
Nowe media w komunikacji szkoła–dom. Doniesienia z badań
New media in school-home communication. A research report
Autorzy:
Maria Trzcińska-Król
Barbara Pilipczuk
Data publikacji:
2016-03-30
Tematy:
komunikacja
szkoła
dom
współpraca
nauczyciele
rodzice
media
communication
school
home
collaboration
teaches
parents
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The basic form of collaboration between school and home is a good flow of information between students’ parents and teachers (Rafał-Łuniewska, 2016). Regrettably, in the research presented, the parents are not too keen to participate in the life of the school, and their interactions with the teacher are mostly limited to parent-teacher meetings. A minute proportion of the parents participate in meetings with experts and educational lectures or consultations, which, after all, are organized for parents to raise their qualifications. More and more often, researchers point out parents’ inability to attend school meetings for various reasons, either personal or professional. Therefore, the authors ponder to what extent ICT tools could increase the flow of information between the school and the student’s home. The more so that schools are increasingly developing their own websites, discussion forums, e-mail or electronic registers that allow parents to quickly and efficiently get the information they need about the school and the educational progress of the child. In the presented research, there are few parents who use these tools to exchange information with the school. This is due to many factors, including the participants’ media literacy and age.

Podstawową formą współpracy na linii szkoła–dom jest dobry przepływ informacji pomiędzy rodzicami uczniów a nauczycielami (Rafał-Łuniewska, b.r.). Niestety, w prezentowanych badaniach rodzice niezbyt chętnie uczestniczą w życiu szkoły, a ich kontakt z nauczycielem w głównej mierze ogranicza się do wywiadówek. Nikły odsetek rodziców uczestniczy w spotkaniach z ekspertem, prelekcjach czy konsultacjach pedagogicznych, które przecież są organizowane z myślą o rodzicach i podnoszeniu ich kwalifikacji. Badacze coraz częściej zawracają uwagę na niemożność osobistego uczestnictwa w zebraniach szkolnych przez rodziców z różnych powodów bądź to osobistych, bądź to zawodowych. Dlatego też autorki zastanawiały się, na ile narzędzia ICT mogą zwiększyć przepływ informacji pomiędzy szkołą a domem ucznia. Tym bardziej że szkoły coraz częściej mają własne strony internetowe, fora dyskusyjne, pocztę elektroniczną czy dzienniki elektroniczne, które pozwalają rodzicom szybko i sprawnie uzyskać potrzebne informacje o szkole i postępach edukacyjnych dziecka. W prezentowanych badaniach niewielu jest rodziców, którzy sięgają po te narzędzia w celu wymiany informacji ze szkołą. Uwarunkowane jest to wieloma czynnikami, w tym kompetencjami medialnymi uczestników badań i ich wiekiem.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies