Tytuł pozycji:
Transformational Leadership for the Improvement of Organisational Performance with Organisational Learning and Innovation at a Manufacturing Company
Cel: badanie analizuje transformacyjne przywództwo w zakresie wydajności organizacyjnej. Uczenie się organizacyjne i innowacje organizacyjne jako ogniwo w procesie tworzenia ulepszeń w wydajności organizacyjnej w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Metodologia: w badaniu ilościowym dane zebrano za pomocą ankiety z 5-punktową skalą Likerta. Uczestnikami badania było 121 pracowników firmy, którzy zostali zrekrutowani spośród 191 pracowników ze wszystkich stanowisk w firmie. Dane zostały przeanalizowane za pomocą analizy ścieżek metodą SEM-PLS, przeprowadzonej przy użyciu oprogramowania SmartPLS 3.2.9. Wnioski: wyniki badania wyjaśniają, że przywództwo transformacyjne ma wpływ na uczenie się organizacyjne, jednak nie ma wpływu na innowacje organizacyjne. Kolei uczenie się organizacyjne ma wpływ na innowacje organizacyjne i wyniki organizacji. Innowacje organizacyjne mają zaś wpływ na wyniki organizacji. Ograniczenia badań: badania ograniczają się do aspektów przywództwa, organizacji i innowacji. Zostały przeprowadzone w firmach produkcyjnych, które wymagają procesów uczenia się i innowacji jako mediacji wyników organizacyjnych. Oryginalność/wartość: badanie może służyć jako punkt odniesienia, że styl przywództwa transformacyjnego odgrywa znaczącą rolę w poprawie wydajności organizacyjnej, a wdrożenie uczenia się organizacyjnego ma kluczowe znaczenie dla zachęcania do tworzenia innowacji.
Purpose: This study analyses transformational leadership on organisational performance. Organisational learning and organisational innovation as a link to create improvements in organisational performance in manufacturing companies. Methodology: This quantitative descriptive collected data using survey, with a 5-point likert scale questionnaires. Participants were 121 employees of a company. They were recruited out of a total of 191 employees from all positions in the company. Data were analysed using path analysis with the SEM-PLS method, performed using SmartPLS 3.2.9 software. Findings: The results of the study explain that transformational leadership has an effect on organisational learning and does not have an effect on organisational innovation. Organisational learning has an effect on organisational innovation and organisational performance. Organisational innovation has an effect on organisational performance. Research Limitation: Research is limited to aspects of leadership, organisation and innovation. The research object was carried out at manufacturing companies that require learning and innovation processes as mediation of organisational performance. Originality/Value: The study can serve as a reference for company leaders that transformational leadership style play a significant role in improving organisational performance, and the implementation of organisational learning is crucial to encourage innovation creation.