Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Motywacje studentów z Ameryki Łacińskiej do studiowania w Polsce: Perspektywa edukacji międzynarodowej

Tytuł:
Motywacje studentów z Ameryki Łacińskiej do studiowania w Polsce: Perspektywa edukacji międzynarodowej
Motivations of Latin American Students to Study in Poland: An International Education Perspective
Autorzy:
Zofia Grocka
Bartosz Blażkiewicz
Data publikacji:
2025-07-21
Tematy:
mobilność akademicka
edukacja międzynarodowa
globalizacja edukacji
wsparcie akademickie
migracja edukacyjna
Academic mobility
international education
globalization of education
academic support
educational migration
Opis fizyczny:
application/pdf
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article analyzes the motivations of Latin American students who choose Poland as a place to study. As Poland is becoming an increasingly recognized educational center, it is important to understand the factors that influence this choice among international students. The study was conducted as part of the project "Multicultural Education in Poland: The Perspective of Latin American Students." The aim was to investigate the factors that lead Latin American students to choose Poland as their academic destination. Eighteen people from various Latin American countries took part in the study, including six women and twelve men. The participants represented different age groups, with the majority falling into the 22–24 and 28–30 age groups. Both undergraduate and postgraduate students participated in the study. Data analysis was conducted using thematic analysis, which allowed key themes and patterns in the participants’ experiences to be identified. The results confirm that the choice of Po-land as a study destination results from a complex combination of factors such as economic considerations, cultural differences and the quality of education on offer. Poland is characterized by its lower cost of living compared to Western European countries, which makes it an attractive option for international students. In addition, Poland’s cultural uniqueness is attractive for students who want to broaden their horizons and gain new experiences. Polish universities offer a high level of education and extensive financial support, which enables academic development, broad access to educational resources and the opportunity to conduct independent research projects. Studying in Poland significantly improves students’ skills and opens up various career paths after graduation. The article emphasizes the importance of supporting international students and promoting intercultural dialog in order to effectively fulfill their educational and career aspirations. The findings enrich the discussion on the globalization of education and contribute to a better understanding of the experiences of Latin American students in Poland.

Niniejszy artykuł analizuje motywacje studentów z Ameryki Łacińskiej, którzy wybierają Polskę jako miejsce studiów. Zostało przeprowadzone w ramach projektu „Wielokulturowa Edukacja w Polsce: Perspektywa Studentów z Ameryki Łacińskiej”. Jego celem było zrozumienie, jakie czynniki decydują o wyborze Polski jako destynacji edukacyjnej przez studentów z Ameryki Łacińskiej. Analiza danych została przeprowadzona przy użyciu analizy tematycznej, co pozwoliło na wyodrębnienie kluczowych wątków oraz wzorców w doświadczeniach uczestników. Wyniki potwierdzają, że wybór Polski jako destynacji edukacyjnej wynika ze złożonej kombinacji czynników, takich jak względy ekonomiczne, różnice kulturowe oraz poziom oferowanego kształcenia. Polska wyróżnia się niższymi kosztami życia w porównaniu z krajami Europy Zachodniej, co czyni ją atrakcyjną dla studentów zagranicznych. Dodatkowo kulturo-wa odmienność Polski przyciąga studentów pragnących poszerzyć swoje horyzonty i zdobyć nowe doświadczenia. Polskie uniwersytety oferują wysoki poziom nauczania oraz znaczące wsparcie finansowe, co umożliwia rozwój naukowy, szeroki dostęp do materiałów edukacyjnych oraz prowadzenie własnych projektów badawczych. Studia w Polsce znacząco poszerzają kompetencje studentów, otwierając przed nimi liczne ścieżki kariery zawodowej po ukończeniu studiów. Artykuł podkreśla znaczenie wspierania studentów międzynarodowych oraz promowania dialogu międzykulturowego, aby skutecznie wspierać ich edukacyjne i zawodowe aspiracje. Wyniki badania wzbogacają dyskusję na temat globalizacji edukacji i mogą przyczynić się do lepszego zrozumienia doświadczeń studentów z Ameryki Łacińskiej w Polsce.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies