Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Chinese translation and psychometric testing of the Humour Styles Questionnaire Children Version (C-HSQC) among Hong Kong Chinese primary-school students

Tytuł:
Chinese translation and psychometric testing of the Humour Styles Questionnaire Children Version (C-HSQC) among Hong Kong Chinese primary-school students
Autorzy:
Kelly Y. L. Ku
Sammy Ho
Edmund Chan
Maria Chik
Dennis Chan
Data publikacji:
2016-10-15
Tematy:
humour, psychometric evaluation, children
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the current study, the Humour Styles Questionnaire Children Version (HSQC) was translated into Chinese. The psychometric properties of the Chinese version of the Humour Styles Questionnaire Children version (C-HSQC) were examined. The C-HSQC and psychological measures on humour, self-esteem, depression, and coping behaviors were administered to a sample of 361 primary-five and -six students in Hong Kong. Confirmatory factor analyses, concurrent, convergent, and discriminant validity were assessed to examine the construct validity of the questionnaire. The results indicated a moderately strong fit of the model of the hypothesized four-factor structure of two adaptive (i.e., affiliative and self-enhancing) and two maladaptive (i.e., aggressive and self-defeating) humour styles. Results provided good support for the use of the C-HSQC in measuring humour of Hong Kong children.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies