Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Self-regulation, school stress and school well-being in adolescents

Tytuł:
Self-regulation, school stress and school well-being in adolescents
Autorzy:
Gajda, Maja
Współwytwórcy:
Gajda, Maja
Data publikacji:
2025-02-27
Wydawca:
RepOD
Tematy:
Social Sciences
self-regulation
school stress
school well-being
peer relationships
teacher-student relationship
coping skills
primary school
educational psychology
Dostawca treści:
Repozytorium Otwartych Danych
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie

Data file: Self-reg_stress_school_wellbeing.sav

Format: SPSS (.sav)

Number of observations: 692

Number of variables: 19

Dataset Content and Structure

This dataset contains individual-level and classroom-level data on school stress, self-regulation, and student well-being. The variables include:

  • Demographic data (e.g., sex, grade)
  • Self-regulation measures (emotional, behavioral, and cognitive regulation)
  • School stress indicators (academic, peer, and teacher-related stress)
  • School well-being scales (joy of learning, academic efficacy, relationships with teachers and peers)


Methodology

This dataset was collected as part of a study examining the role of self-regulation as a mediator and moderator in the relationship between school stress and student well-being. The data enable a multilevel analysis of how stress on individual and classroom levels is associated with student well-being. The study used a multilevel approach (HLM), analyzing both individual and classroom-level factors.


Study Details

  • Date of data collection: June 5-6, 2024
  • Sampling method: Students from public primary schools in a medium-sized city in Poland
  • Data collection method: Computer-Assisted Web Interviewing (CAWI) conducted in school IT labs under supervision
  • Ethical approval: Research Ethics Committee at the Faculty of Education, University of Warsaw (No. 2024/2)


Note: Please consult the readme.txt file for additional information on variables, coding, and research methodology.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies