Baza danych zawiera wyniki serii eksperymentów online dotyczących finansowania społecznościowego (crowdfundingu), obejmujących zarówno projekty społeczne, jak i komercyjne. Każdy arkusz w pliku odpowiada osobnej serii eksperymentów (trzy serie) które testują wpływ różnych czynników na decyzje o wsparciu kampanii, a także postawy i opinie na jej temat.
Pierwszy eksperyment to reakcje potencjalnych wspierających na wizualne elementy kampanii. Porównane są reakcje wobec kampanii zawierających zdjęcia wykonane wyłącznie wykonane przez fotografów oraz wobec kampanii ze zdjęciami wygenerowanymi przez sztuczną inteligencję (AI). Dane przedstawiają także reakcje na zdjęcia zawierające elementy personalizowane (ludzie, twarze) oraz zdjęcia bez takich elementów. Drugi eksperyment to reakcje i opinie potencjalnie wspierających na informację finansowe (budżet) projektu, w szczególności zebrane są dane dotyczące reakcji na informacje ogólne i szczegółowe, a także znaczenia w tym kontekście poparcia udzielonego przez formalną organizację pozarządową. Trzeci eksperyment pogłębia znaczenie komunikatów w kampanii crowdfundingowej (tekst) w odniesieniu do projektów nakierowanych na ochronę środowiska, łączących elementy kampanii społecznej i komercyjnej. W bazie ujęto opis wykorzystanych zmiennych, informacje na temat kodowania danych oraz źródła wykorzystanych narzędzi.
Dane te mogą być wykorzystane do analizy i zrozumienia znaczenia elementów kampanii crowdfundingowych motywujących do ich wspierania, oraz do testowania hipotez dotyczących zachowań prospołecznych i inwestycyjnych.
This dataset contains the results of a series of online experiments on crowdfunding, covering both social and commercial projects. Each sheet in the file corresponds to a separate series of experiments (three in total) that test the influence of various factors on decisions to support a campaign, as well as participants’ attitudes and opinions about the campaign.
The first experiment examines potential supporters’ reactions to the visual elements of crowdfunding campaigns. It compares responses to campaigns featuring photos taken exclusively by professional photographers with responses to campaigns featuring AI-generated photos. The data also capture reactions to images containing personalized elements (such as people or faces) compared to images without such elements.
The second experiment focuses on potential supporters’ reactions and opinions regarding the financial information (budget) of a project. In particular, it includes data on reactions to general vs. detailed budget information, as well as the role of endorsement from a formal non-governmental organization (NGO) in shaping support decisions.
The third experiment explores the importance of campaign messages (text) in crowdfunding campaigns for environmental projects that combine features of both social and commercial initiatives.
The dataset includes a description of the variables used, details of data coding, and sources of the measurement instruments. These data can be used to analyze and understand which elements of crowdfunding campaigns motivate support and to test hypotheses about prosocial and investment-related behaviors.