Tytuł pozycji:
Różnice leksykalne w wypowiedziach zwolenników i przeciwników dopuszczalności aborcji - analiza anglojęzycznych grup w serwisie Facebook
- Tytuł:
-
Różnice leksykalne w wypowiedziach zwolenników i przeciwników dopuszczalności aborcji - analiza anglojęzycznych grup w serwisie Facebook
Lexical differences in pro-life and pro-choice Facebook discussion groups
- Autorzy:
-
Ćwierz, Klaudia
Cossengue Casimiro, Ramona
Konat, Barbara
- Data publikacji:
-
2018-07-26
- Wydawca:
-
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Źródło:
-
Investigationes Linguisticae; 2017, 37; 34-43
1426-188X
1733-1757
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszego artykułu jest empiryczne ustalenie różnic leksykalnych w grupach dyskusyjnych reprezentujących odmienne postawy względem aborcji. Chcemy pokazać, w jaki sposób grupy te stosują odmienny opis świata, poprzez wybór odmiennego słownictwa. Materiał został zebrany w grupach dyskusyjnych na portalu społecznościowym Facebook, a analiza została przeprowadzona metodami statystycznymi w postaci uczenia maszynowego z wykorzystaniem klasyfikatorów bazujących na zestawach cech “bag of words” oraz “n-gram”. Zastosowano także jakościową analizę słów kluczowych.
An individual approach to abortion is based on a perspective which is determined by a combination of personal knowledge and life values. The aim of this paper is to provide empirical analysis of lexical differences between two discussion groups representing opposing views regarding the acceptability of abortion. Our aim to show how lexical choices made by the speakers in the two groups correspond to the divergent worldviews represented in those groups. Material for the study was collected on Facebook and analysed using methods of statistical machine learning with lexical feature sets (i.e. bag-of-words and n-gram). Additional analysis for keywords in both groups was also conducted.