Tytuł pozycji:
Raport werbalny i jego wykorzystanie w badaniach nad strategiami rozwiązywania testów z zakresu czytania
- Tytuł:
-
Raport werbalny i jego wykorzystanie w badaniach nad strategiami rozwiązywania testów z zakresu czytania
The verbal report and its use in research on test-taking strategies in reading
- Autorzy:
-
Konieczna, Anna
- Data publikacji:
-
2019-09-24
- Wydawca:
-
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Collegium Novum. Polskie Towarzystwo Neofilologiczne
- Źródło:
-
Neofilolog; 2009, 33; 77-88
1429-2173
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article discusses kinds of verbal reports and their characteristic features. More specifically, it focuses on: a) the validity of particular types of verbal reports and the data these are likely to provide, b) a quite difficult distinction between introspection and retrospection in researching reading, and c) the characteristic features and limitations of think-aloud protocols (categorized as introspective verbal report), especially if used to investigate the concrete reading format of gapped-text.