Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Jak kandydaci starają się dostać na studia? Analiza strategii kandydatów na wybrane kierunki studiów na Uniwersytecie Warszawskim

Tytuł:
Jak kandydaci starają się dostać na studia? Analiza strategii kandydatów na wybrane kierunki studiów na Uniwersytecie Warszawskim
Autorzy:
Zając, Tomasz
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Tematy:
enrolment
applicants
decision-making
rekrutacja
kandydaci
decyzje
Źródło:
Decyzje; 2011, 16; 73-104
1733-0092
2391-761X
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Enrolment is a complex process. There is a number of games that can be distinguished and analysed: universities and faculties compete for applicants, applicants compete to become students, etc. The purpose of this paper was to analyse process of applicants' decision-making. In the first part of this article a model of applicants' decision-making strategies is described. In the second part consequences of applicants' strategic behaviour are examined. According to the presented model secondary school graduates with lower final exams results should avoid choosing the most popular faculties. To determine if self-selection of applicants can be observed data collected at University of Warsaw during 2010 enrolment was used.

Proces rekrutacji na studia wyższe jest niezwykle złożony. W jego ramach można wyróżnić kilka gier: uczelnie i wydziały konkurują o kandydatów, kandydaci konkurują o miejsca na studiach itd. Artykuł ma na celu przedstawienie procesu podejmowania decyzji przez kandydatów w procesie naboru na studia. W pierwszej części artykułu przedstawiony został model podejmowania decyzji przez kandydatów. W drugiej natomiast opisane zostały konsekwencje zachowań strategicznych kandydatów. Zgodnie z modelem absolwenci szkół średnich z gorszymi wynikami maturalnymi nie powinni ubiegać się o przyjęcie na kierunki najbardziej popularne. Do określenia, na ile można obserwować zjawisko autoselekcji kandydatów, wykorzystane zostały dane zebrane w czasie rekrutacji na Uniwersytet Warszawski w 2010 roku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies