Tytuł pozycji:
Jakość świadczenia usługi pocztowej
Wstęp i cel: W szybkim tempie rozwijający się rynek usług pocztowych w kraju jak również na
rynku międzynarodowym powoduje wzrost zainteresowania dla różnych podmiotów. Zainteresowanie
dotyczy bezpośrednio operatorów pocztowych, jak również w dalszej części działalności
tych podmiotów dla biorców tych usług, przez których należy rozumieć nadawcę i odbiorcę usługi
pocztowej. Celem polityki jakościowej w usługach operatorów pocztowych jest zapewnienie
wszystkim klientom stabilnej usługi pocztowej.
Materiał i metody: W pracy posłużono się materiałem opartym na cytowanej literaturze. Zastosowano
metodę analizy teoretycznej.
Wyniki: Istotą tej usługi pocztowej jest zagwarantowanie niedyskryminacyjnego dostępu do powszechnych
usług pocztowych o wysokiej jej, jakości po przystępnych cenach, z gwarancją zgodności
z wymogami Prawa Polskiego. Postęp technologiczny oraz informatyzacja procesów usługowych
wpływa na dynamicznie rozwijającą się branżę usług pocztowych, która natomiast wywiera
ogromny wpływ, na jakość świadczenia usługi przez operatora publicznego, jakim jest
Poczta Polska.
Wniosek: W przedsiębiorstwie zorientowanym na jakość, rachunek kosztów jakości jest ważnym
systemem dostarczającym informacji na potrzeby podejmowania decyzji.
Introduction and aim: A fast-paced growing market of postal services in the country as well as in
the international market increases the interest for the various entities. The interest is directly
affected postal operators, as well as in the rest of the activities of these entities for the recipients
of these services, which must be understood by the sender and the recipient postal service. The
aim of quality politics, concerning the services of postal operators, is providing stable postal services
for all customers.
Material and methods: The paper-based material was used for the cited literature. The method of
theoretical analysis.
Results: The substance of post service is to guarantee undiscriminating access to the universal
postal services of high quality and reasonable price - according to the polish law. Technological
progress and the informatization of services have an influence on postal services branch, which is
expanding dynamically. This branch, however, in great measure affects the quality of services of
the public operator, which is the Polish Post Office.
Conclusion: In the enterprise-oriented on a quality, cost accounting quality is an important
delivery system information for decision-making.