Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pasja czy biznes? Wizerunek amatorskich klubów piłkarskich w mediach społecznościowych

Tytuł:
Pasja czy biznes? Wizerunek amatorskich klubów piłkarskich w mediach społecznościowych
Passion or business? The image of amateur football clubs in social media
Autorzy:
Sobiech, Mateusz
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Uniwersytet Gdański. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Tematy:
media społecznościowe
nowe media
sport amatorski
wizerunek
analiza mediów
Źródło:
Media Biznes Kultura; 2020, 1(8); 35-51
2451-1986
2544-2554
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w listopadzie i grudniu 2019 roku, dotyczących zjawiska kreowania wizerunku w mediach społecznościowych przez amatorskie kluby piłkarskie. Posługując się metodą analizy zawartości mediów, zweryfikowano hipotezę badawczą, zgodnie z którą współcześnie funkcjonowanie nieprofesjonalnych klubów piłkarskich determinuje już nie tylko pasja do futbolu, lecz także możliwości biznesowe. Na podstawie badań ustalono, że aktywność podmiotów o charakterze non-profit (jakimi są amatorskie kluby piłkarskie) w mediach społecznościowych może generować dochody finansowe. Wnioski wynikające z przeprowadzonej analizy pozwoliły na określenie celowości, możliwości oraz efektywności procesu komunikacji wizerunkowej w nieprofesjonalnym futbolu. Ponadto autor artykułu prezentuje specyfikę amatorskich klubów piłkarskich przez pryzmat ich wizerunku oraz procesu kreowania go za pomocą mediów społecznościowych.

The article is an attempt to present the results of research conducted on November and December of 2019 on the process of image creation in social media by amateur football clubs. The author could verify the research hypothesis by using the method of media content analysis. He proved that today’s functioning of non-professional football clubs is determined not only by passion for football, but also by business opportunities. The research established that the activity of non-profit entities (such as amateur football clubs) in social media may generate financial income. The conclusions of the analysis made it possible to determine the advisability, possibilities and effectiveness of the process of image communication in non-professional football. Additionaly, the article presents the specificity of amateur football clubs, through the prism of their image and the process of creating it in social media.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies