Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modele studiów wielostopniowych

Tytuł:
Modele studiów wielostopniowych
Models of Multi-Stage Systems of Study
Autorzy:
Kraśniewski, Andrzej
Woźnicki, Jerzy
Data publikacji:
2016-01-22
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Źródło:
Nauka i Szkolnictwo Wyższe; 1997, 1, 9; 97-106
1231-0298
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule omówiono podstawowe typy organizacji systemu studiów w instytucjach akademickich w krajach rozwiniętych gospodarczo, określane jako modele studiów. Przedstawiono procesy prowadzące do zasadniczych zmian w warunkach funkcjonowania polskich uczelni i na tej podstawie sformułowano pożądane cechy organizacji systemu studiów oraz dokonano wynikającej stąd oceny poszczególnych modeli studiów. Jakkolwiek niektóre z przytaczanych argumentów odnoszą się przede wszystkim do kształcenia w uczelniach technicznych, większość przedstawionych rozważań, a zwłaszcza ocena poszczególnych modeli systemu studiów i wynikające z niej wnioski, ma charakter ogólny - dotyczy instytucji akademickich kształcących także w innych dziedzinach.

Basic types of the organizations of education at academic institutions in economically developed countries, referred to as models of the system of study, are defined. Economic and social transformations greatly affecting the functioning of Polish higher education institutions are discussed and, based on this discussion, characteristics of the system of study suitable for the new conditions are formulated. The earlier defined models of the system of study are then assessed with regard to their conformity with these desirable characteristics. Although some of authors’ arguments refer specifically to engineering education, most of the presented observations and conclusions, in particular an assessment of the suitability of various models of the system of study for adoption in Polish academic institutions, are quite general and apply to non-engineering institutions as well.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies