Tytuł pozycji:
Wielka Wojna jako temat gier wideo. Wyzwania dla edurozrywki w Valiant Hearts i Battlefield 1
- Tytuł:
-
Wielka Wojna jako temat gier wideo. Wyzwania dla edurozrywki w Valiant Hearts i Battlefield 1
The Great War as a theme of video games. Challenges for edutainment in “Valiant Hearts” and “Battlefield 1”
- Autorzy:
-
Czajka, Łukasz
- Data publikacji:
-
2020-12-15
- Wydawca:
-
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
- Tematy:
-
I wojna światowa
wojenne gry wideo
edurozrywka
- Źródło:
-
Homo Ludens; 2020, 1, 13; 35-53
2080-4555
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym celem artykułu jest analiza wybranych gier wideo poświęconych tematyce I wojny światowej. Aby dokonać pogłębionej analizy porównawczej, skonfrontowano ze sobą dwie gry: Valiant Hearts i Battlefield 1. Obie zostały porównane pod względem ich potencjalnego wykorzystania w edukacji rozrywkowej (edurozrywce). Zaprezentowane interpretacje służą także określeniu niektórych potencjalnych wyzwań, przed jakimi stają gry wideo aspirujące do miana narzędzi wspomagających tradycyjny proces edukacji o historii Wielkiej Wojny.
The main task of the paper is to analyze selected video games dedicated to the subject of the World War I. For the purpose of in-depth comparative analysis, two games are confronted with each other: Valiant Hearts and Battlefield 1. Both games are compared in terms of their potential use in entertainment-education (edutainment). The presented interpretations serve also to formulate some potential challenges for video games with aspirations to become tools for supporting the traditional education process about the history of the Great War.