Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Developing Multiliteracies through Classical Mythology in British Classrooms

Tytuł:
Developing Multiliteracies through Classical Mythology in British Classrooms
Autorzy:
Holmes-Henderson, Arlene
Malaspina, Ermanno
Seidensticker, Bernd
Data publikacji:
2021-06-18
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Źródło:
Our Mythical Education. The Reception of Classical Myth Worldwide in Formal Education, 1900-2020; 139-151
9788323546245
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This chapter examines ways in which the study of classical mythology can boost the development of multiliteracies in British classrooms. Classical mythology does not feature as a compulsory element in national curricula in Scotland, England, Wales, and Northern Ireland. Nevertheless, many young people recount excitedly tales of their exposure to Greek and Roman myths and legends both within and beyond the classroom. I provide here two case studies which exemplify opportunities to embed the study of classical mythology in British classrooms in creative and innovative ways. I also demonstrate how classical mythology can act as a medium through which to enhance literacy. One case study focuses on primary school children aged seven to eleven, the other on secondary school pupils aged eleven to twelve.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies