Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

MORALITY AS A CRITERION FOR A CLAUSE OF GOOD PRACTICES IN THE LIGHT OF SELECTED ACTS OF POLISH COMMERCIAL LAW

Tytuł:
MORALITY AS A CRITERION FOR A CLAUSE OF GOOD PRACTICES IN THE LIGHT OF SELECTED ACTS OF POLISH COMMERCIAL LAW
Autorzy:
Bider, Marcin
Interlandi, Roberto
Data publikacji:
2020-04-10
Wydawca:
Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
Tematy:
competition
ethics
commercial honesty
commercial freedom
rules of social symbiosis
Źródło:
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach; 2019, 50, 123; 73-80
2082-5501
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article employing historical-legal methods presents the relationship between an extra-legal axiology and the norms of commercial law. The standard of morality is presented among several criteria of the good practices clause. Axiological pluralism demands that the criterion of morality be recognized in the light of constitutional values. Freedom of economic trade is a basic value that can only be restricted by law. At the same time, legal norms require justification through the system of moral norms. Non-legal norms incorporated into the system of commercial law make trade more flexible and allow a judge to resolve conflicts in economic trade.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies