Tytuł pozycji:
Marka Conrad w globalnym przemyśle kulturowym
- Tytuł:
-
Marka Conrad w globalnym przemyśle kulturowym
The Conrad brand in the global culture industry
- Autorzy:
-
Adamowicz-Pośpiech, Agnieszka
Sańpruch, Tomasz
- Data publikacji:
-
2017
- Wydawca:
-
Narodowe Centrum Kultury
- Źródło:
-
Kultura Współczesna. Teoria. Interpretacje. Praktyka; 2017, 96, 3; 231-241
1230-4808
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Modern literature, according to theorists of culture, became a material object of culture. On the backdrop of such a conclusion on the direction of cultural changes, together with personal observations of phenomena occurring in the contemporary Polish culture, this article explores a question: is there a Conrad brand? Further, the paper analyses cultural processes involved with a brand creation, illustrating this with chosen examples of the use of the name Conrad in Polish institutions, both financial and cultural.