Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Election Silence in the New Media. The Question of Whether Election Silence is Justified in the Era of New Media in the Context of Public Opinion Polls

Tytuł:
Election Silence in the New Media. The Question of Whether Election Silence is Justified in the Era of New Media in the Context of Public Opinion Polls
Cisza wyborcza w nowych mediach. Pytania o zasadność funkcjonowania ciszy wyborczej w dobie nowych mediów w kontekście badań opinii publicznej
Autorzy:
Musiał-Karg, Magdalena
Data publikacji:
2020-12-31
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
election silence
Internet
new media
opinion polls
Polska
cisza wyborcza
nowe media
opinia publiczna
Polska
Źródło:
Przegląd Prawa Konstytucyjnego; 2020, 6 (58); 19-31
2082-1212
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Election silence is a legally determined period that typically begins directly before Election Day and lasts until the voting comes to an end. During the election silence, it is forbidden to conduct “any form of electoral agitation aimed at promoting a particular candidate, list of candidates or electoral committees participating in the election among voters”. Due to the rapid development of new media, particularly the Internet, many experts argue that in the age of digital media it is no longer enforceable. Thus, the main purpose of this paper is to answer the question of whether or not it is justified to retain the current regulations on election silence. These considerations are supported by quantitative surveys conducted by the author, as well as the survey realized by the Public Opinion Research Center (CBOS).

Cisza wyborcza jest prawnie ustanowionym okresem, który zwykle rozpoczyna się bezpośrednio przed dniem wyborów i kończy się, gdy głosowanie dobiegnie końca. Podczas ciszy wyborczej zabrania się przeprowadzania jakiejkolwiek formy agitacji wyborczej mającej na celu promocję wśród wyborców konkretnego kandydata, listy kandydatów lub komitetów wyborczych uczestniczących w wyborach. Ze względu na dynamiczny rozwój nowych mediów, zwłaszcza Internetu, wielu ekspertów twierdzi, że w dobie mediów cyfrowych cisza wyborcza nie jest możliwa do utrzymania i że powinno się ją zlikwidować. Głównym celem niniejszego artykułu jest odpowiedź na pytanie, czy w dobie Internetu uzasadnione jest utrzymanie obecnych przepisów dotyczących ciszy wyborczej. Rozważania te są poparte badaniami ilościowymi przeprowadzonymi przez autorkę, a także badaniami zrealizowanymi przez Centrum Badań Opinii Społecznej (CBOS).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies