Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Od czego zaczynać? Dyskusja o lekturach szkolnych w dobie antropocentrycznej opresji

Tytuł:
Od czego zaczynać? Dyskusja o lekturach szkolnych w dobie antropocentrycznej opresji
Where to start? Discussion about school reading in the era of anthropocentric oppression
Autorzy:
Czernek-Pasierbek, Paulina
Data publikacji:
2021-12-30
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Tematy:
eco-criticism
ecology
canon
animal studies
veganism
Kochanowski
anthropocene
Źródło:
Paidia i Literatura; 2021, 3; 1-11
2719-4167
Język:
polski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is devoted to reflection on the canon and required school reading from the perspective of ecocritical studies, with particular emphasis on the Pieśni Panny XII [The Song of the Virgin XII] by Jan Kochanowski. The author presents the most significant theoretical information on Polish achievements in the field of “environmental humanities” and the role of veganism and vegetarianism in the era of advancing climate change. The article also discusses the dangers of the anthropocentric way of perceiving reality. The author points out the necessity to use the achievements of “environmental humanities” in Polish literature lessons and shows examples of how to read school books through this methodology.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies