Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Smoothed particle hydrodynamics simulations using graphics processing units

Tytuł:
Smoothed particle hydrodynamics simulations using graphics processing units
Autorzy:
Szewc, K.
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Politechnika Gdańska
Tematy:
fluid dynamics
CFD
particle methods
SPH
GPU calculations
Źródło:
TASK Quarterly. Scientific Bulletin of Academic Computer Centre in Gdansk; 2014, 18, 1; 67-80
1428-6394
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Smoothed Particle Hydrodynamics (SPH) is a fully Lagrangian, particle-based technique for fluid-flow modeling. As a gridless method, it appears to be a natural approach to simulate multi-phase flow with complex geometries. Since SPH involves a large set of short-range particle-particle interactions, numerical implementations present a high degree of spatial data locality and a significant number of independent computations. Therefore, the numerical code can be easily written in a massively parallel manner. The main purpose of this study is to discuss the issues related to the implementation of the SPH method for computation using Graphics Processing Units (GPU). The study is supported by two-dimensional validation cases: the lid-driven cavity and oscillation of a droplet. The obtained results show a good accuracy of the method, as well as, high numerical efficiency of its GPU implementation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies