Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Intercultural education in a monocultural context: global and local dimensions of sensitive topics

Tytuł:
Intercultural education in a monocultural context: global and local dimensions of sensitive topics
Autorzy:
Górak-Sosnowska, Katarzyna
Markowska-Manista, Urszula
Data publikacji:
2022-03-08
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
monocultural school
Polska
intercultural education
global education
sensitive topics
Źródło:
Society Register; 2022, 6, 1; 7-18
2544-5502
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article critically engages in teaching intercultural education in Poland—a country that is to a great extent homogenous in ethnic or religious terms. It starts with a brief overview of the complicated nature of intercultural education, followed by a case study of how intercultural education is studied and researched in Poland in a top academic journal dedicated to intercultural education. Quantitative content analysis shows that intercultural education is generally approached and unrelated to the local Polish context. The only exception is the borderland type of intercultural education. This leads to a conclusion that teaching intercultural education without a context—i.e. real-life experiences—proves to be a challenge in monocultural schools.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies