Tytuł pozycji:
Moralność a rynek. Propozycja nowej definicji rynku
- Tytuł:
-
Moralność a rynek. Propozycja nowej definicji rynku
Morality and the Market. A Proposal of New Definition of the Market
- Autorzy:
-
Rogowski, Robert
- Data publikacji:
-
2014
- Wydawca:
-
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Tematy:
-
market
morality
ethics
person
- Źródło:
-
Annales. Etyka w Życiu Gospodarczym; 2014, 17, 3; 19-30
1899-2226
2353-4869
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents an analysis of the relationship between market as a social and economic sphere and morality as a fundamental aspect of human deeds. It discusses the nature of the market, with a special focus on a person as a main precondition for the existence of the market. The result of the analysis is a pro-posal for a new definition of the market: the market consists in the decisions and actions of persons concerning what product to buy or sell, at what price, where and when.