Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Consumer Brand Engagement (CBE) in a Digital Environment: An Application to TikTok

Tytuł:
Consumer Brand Engagement (CBE) in a Digital Environment: An Application to TikTok
Autorzy:
Toni, Martina
Mattia, Giovanni
Data publikacji:
2022-05-15
Wydawca:
Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Źródło:
Extending Boundaries.The Impact of the Digital World on Consumers and Marketing; 73-84
9788366502062
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This chapter analyses the Consumer Brand Engagement (CBE) phenomenon on social media and its effect on generating interest in a company and its products. This research focuses on TikTok that is especially suitable for marketing strategy due to the viral nature of its contents. Currently, TikTok is the top social media platform that has been adopted by marketers to reach and engage with their target audience, thus fostering consumer “engagement”. The research analyses McDonald’s digital strategy launched on TikTok for promoting one of its wellknown products. This research proposes a conceptual model based on the CBE scale, tested through a quantitative survey, by administering a questionnaire to 181 TikTok users. The PLS approach was employed to test the model for assessing the adequacy of the measurements and for evaluating the structural model. The hypotheses have been confirmed, thus theoretical and managerial implications are provided.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies