Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Problemy z nauczaniem fleksji rzeczownika uczniów białorusko- i rosyjskojęzycznych na poziomie A

Tytuł:
Problemy z nauczaniem fleksji rzeczownika uczniów białorusko- i rosyjskojęzycznych na poziomie A
Autorzy:
Czerwińska-Trzaskoma, Anna
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Towarzystwo Kultury Języka
Źródło:
Poradnik Językowy; 2019, 765, 6; 29-43
0551-5343
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Difficulties in learning Polish as a foreign language by people from the East fall within the scope of interest of glottodidacticians. This paper is an attempt at a practical approach to the subject matter. The presented language material was derived from two texts that were prepared specifi cally as an element of an educational experiment. Its intention was to check the effectiveness of the contrastive method in teaching foreign languages. The paper focuses on three issues related to teaching noun infl ection, which cause problems to speakers of Belarusian and Russian. It presents and discusses language errors being examples of interlingual interference. In accordance with the fi ndings made in the paper, the most common cause of errors is the infl uence of Russian, and Belarusian at times contributes to error fossilisation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies