Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza budowy kół bezciśnieniowych

Tytuł:
Analiza budowy kół bezciśnieniowych
Construction analysis of non-pneumatic tires
Autorzy:
Żmuda, Marcin
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego
Tematy:
inżynieria mechaniczna
koła bezciśnieniowe
ogumienie
NPT
mechanical engineering
non-pneumatic tire
wheel
Źródło:
Biuletyn Wojskowej Akademii Technicznej; 2021, 70, 1; 111--123
1234-5865
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Koła bezciśnieniowe nie są nowym rozwiązaniem. Pierwsze informacje na ich temat ukazywały się przed wynalezieniem opon pneumatycznych. Odpowiednia konstrukcja oraz dobór materiałów elastycznej struktury i opasania współczesnych kół bezciśnieniowych mają odwzorować funkcję sprężonego powietrza opony pneumatycznej. Wspomniane elementy składowe koła będą decydowały o charakterze przenoszenia obciążeń. Obecnie dominującą formą elastycznej struktury są pojedyncze szprychy oraz struktura komórkowa zbudowana z wieloboków. Opasanie zawiera co najmniej jedną warstwę wzmocnienia z nierozciągliwego materiału. Liczba warstw wzmocnienia oraz ich ukształtowanie będą wpływać na zachowanie się koła podczas obciążenia.

Non-pneumatic tires are not a new construction. The first information about them appeared before the invention of pneumatic tires. appropriate materials and design for flexible structure and band of modern non-pressure wheels are designed to mimic the functions of compressed air of a pneumatic tire. Mentioning the elements of the wheel structure will determine the nature of the load carrying. Mentioning the elements of the wheel structure will determine the nature of the load transfer. Currently, the dominant form of flexible structure are: single spokes and a cellular structure made of polygons. The band comprises at least one reinforcement layer of inextensible material. The number of reinforcement layers and their shape will influence the behaviour of the wheel during loading.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies