Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza stanu naprężeń i przemieszczeń w szynach kolejowych o różnych przekrojach poprzecznych

Tytuł:
Analiza stanu naprężeń i przemieszczeń w szynach kolejowych o różnych przekrojach poprzecznych
Analysis of the state of stresses and displacements in rails of various cross-section types
Autorzy:
Urbanek, M.
Czyczuła, W.
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
szyna kolejowa
przekroje poprzeczne szyn kolejowych
„head on web”
rail
cross-section of rail
“head on web”
Źródło:
Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne; 2016, 2(109); 191-208
1231-9171
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przeprowadzono analizę stanu naprężeń i przemieszczeń szyny kolejowej jako przestrzennego modelu numerycznego w programie Autodesk Symulation Multiphysics. Analiza ta jest jedną z podstawowych prac nad badaniem tzw. efektu „head on web” w szynie. Zdefiniowanie podziału szyny na główkę i szyjkę pozwoliło na przeanalizowanie różnic pomiędzy wartościami przemieszczeń i naprężeń, określonymi w osi główki szyny i na dole główki. Porównania przeprowadzono dla kilku typów przekroi poprzecznych szyn, zarówno wykorzystywanych w Polsce jak i na świecie.

The paper analyzes the state of stresses and rail displacements as spatial numerical model in the Autodesk Simulation Multiphysics. This analysis is one of the basic works on the study of the so-called „head on web” effect in the rail. Defining the division of rails on the head and neck allowed researcher to analyze the differences between the values of displacements and stresses that were defined in the axis of the rail head and in the bottom of rail head. The comparisons were carried out for several types of cross-sections of rails, used both in Poland and in the world.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies