Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania numeryczne elektrycznego układu napędowego pojazdu

Tytuł:
Badania numeryczne elektrycznego układu napędowego pojazdu
Numerical simulations of a vehicle with electric drive
Autorzy:
Makowski, M.
Grzesikiewicz, W.
Knap, L.
Pokorski, J.
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy TTS
Tematy:
badania numeryczne
układ napędowy
układ elektryczny
pojazd
numerical tests
drive system
electrical system
vehicle
Źródło:
TTS Technika Transportu Szynowego; 2015, 12; 1011-1015, CD
1232-3829
2543-5728
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono numeryczny model pojazdu z napędem elektrycznym. Opracowany układ sterowania oraz przyjęty model napędu umożliwia utrzymanie zadanego przebiegu prędkości jazdy. Numeryczny model układu napędowego pojazdu został opracowanym w programie Matlab/Simulink a parametry regulatora PID zostały dobrane przy wykorzystaniu automatycznego narzędzia PID Tune. Badania numeryczne pojazdu z napędem elektrycznym i zaproponowanego układu regulacji zostały przeprowadzone dla trzech wariantów obciążenia pojazdu. Uzyskane wyniki badań ilustrują proces przetwarzania energii w elektrycznym układzie napędowym i potwierdzają poprawność przyjętego układu regulacji oraz jego parametrów. Opracowany model numeryczny pojazdu z napędem elektrycznym zostanie wykorzystany do dalszych badań hybrydowych układów napędowych pojazdów.

In the paper, we present a numerical model of a vehicle with an electric drive. Proposed control system and the model of the vehicle allow maintaining a desired speed of the vehicle. The model is developed in Matlab/Simulink software, while proportional-integral-derivative regulator (i.e. PID regulator) parameters are determined using PID-tune module. Numerical investigations of the vehicle with an electric drive along and with the proposed PID regula-tor are carried out for the three variations of the vehicle load. Finally, we present the results illustrating the process of energy conversion in the electric drive. The-se results and confirm that the parameters of the PID regulator are determined correctly. The proposed numerical model of vehicle with electric drive will be em-ployed for further investigations of the hybrid electrohydrostatic drive.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies