Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Poszukiwania metody określania sił podłużnych w szynach toru bezstykowego

Tytuł:
Poszukiwania metody określania sił podłużnych w szynach toru bezstykowego
Searching the methods of defining longitudinal forces in rail in jointless track
Autorzy:
Koc, W.
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy TTS
Tematy:
bezpieczeństwo
szyna
tor bezstykowy
tor klasyczny
transport szynowy
rail
rail transport
safety
Źródło:
TTS Technika Transportu Szynowego; 2009, 1-2; 73-81
1232-3829
2543-5728
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Siły osiowe od temperatury, a w zasadzie świadomość ich występowania oraz skutków, jakie mogą za sobą pociągnąć, miały istotny wpływ na rozwój konstrukcji drogi kolejowej. Obawa przed wyboczeniem się toru powodowała, że przez wiele dziesiątków lat tor klasyczny (stykowy) stanowił jedyny stosowany rodzaj nawierzchni, a przecież od dawna znano technologię spawania termitowego, wykonywanego w warunkach terenowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies