Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Model dwuosobowej gry o sumie niezerowej jako narzędzie decyzyjne w wyborze optymalnej strategii konkurowania na przykładzie polskiego rynku telewizyjnego

Tytuł:
Model dwuosobowej gry o sumie niezerowej jako narzędzie decyzyjne w wyborze optymalnej strategii konkurowania na przykładzie polskiego rynku telewizyjnego
Model of the two-person non-zero-sum game as a tool to analyze two competitors on a polish television market
Autorzy:
Tomaszewski, A.
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
gra dwuosobowa
teoria gier
rynek TV
grupa strategiczna
two-person game
game theory
Polish television market
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2015, 86; 389-398
1641-3466
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W każdym sektorze tworzą się grupy strategiczne, w których firmy podejmują decyzje dotyczące wyboru strategii, uwzględniając ruchy najbliższych konkurentów. W niniejszym artykule przedstawiony jest model dwuosobowej gry o sumie niezerowej, jako narzędzie do wyznaczenia optymalnej strategii. W tym celu bada się ramówki kanałów telewizyjnych dwóch graczy na polskim rynku telewizyjnym. Wyniki badania wskazują, że wspomniany model może służyć jako pomoc w wyborze strategii konkurowania. Dane wykorzystane w badaniu pochodzą głównie z polskich agencji badań telemetrycznych i marketingowych.

In a business reality, one of the most important issues is to know the moves of competition. Companies try to guess which strategy is played by their opponents and then adjust their own plans. This article presents game-theoretical two-person non-zero-sum game model as a tool for making an optimal decision. One examines the case of two main polish television stations: TVN and Polsat. The results indicate that the model can describe and help set optimal strategies for companies. Data used for the study comes mainly from polish TV market survey agencies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies