Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Studenci ze szczególnymi potrzebami w przestrzeni akademickiej na przykładzie Uniwersytetu Łódzkiego

Tytuł:
Studenci ze szczególnymi potrzebami w przestrzeni akademickiej na przykładzie Uniwersytetu Łódzkiego
Autorzy:
Gutowska, Anna
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
Tematy:
studenci ze specjalnymi potrzebami
Akademickie Centrum Wsparcia Uniwersytetu Łódzkiego
dydaktyka akademicka
Źródło:
Edukacja Dorosłych; 2023, 89, 2; 115-129
1230-929X
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w szkolnictwie wyższym, które dokonują się w kontekście wyzwań, jakie stanowi kształcenie osób ze szczególnymi potrzebami. Autorka artykułu, na przykładzie własnych doświadczeń wynikających z kierowania jednostką wspierającą w Uniwersytecie Łódzkim oraz doświadczeń nauczyciela akademickiego, omawia rozwiązania stosowane w tej uczelni. W tym celu dokonuje charakterystyki działań Akademickiego Centrum Wsparcia UŁ, poprzedzając to informacjami na temat kształcenia studentów ze szczególnymi potrzebami i jego jakości, a także aktualnymi regulacjami prawnymi dotyczącymi omawianego zagadnienia. W artykule przedstawiono także dobre praktyki z zakresu dydaktyki akademickiej dostępnej dla osób ze szczególnymi potrzebami.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies