Tytuł pozycji:
Przebudowa kratownicowego mostu drogowego na rzece Bystrzyca Dusznicka w Kłodzku
- Tytuł:
-
Przebudowa kratownicowego mostu drogowego na rzece Bystrzyca Dusznicka w Kłodzku
Reconstruction of a truss road bridge above the Bystrzyca Dusznicka River in Kłodzko
- Autorzy:
-
Rabiega, J.
- Data publikacji:
-
2017
- Wydawca:
-
Politechnika Poznańska. Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej
- Tematy:
-
most drogowy kratowy
remont
przebudowa
badania stali
- Źródło:
-
Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej; 2017, 24; 281-290
1897-4007
- Język:
-
polski
- Prawa:
-
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
- Dostawca treści:
-
Biblioteka Nauki
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy opisano sposób i realizację remontu i przebudowy pomostu w drogowym,
kratownicowym moście przez rzekę Bystrzycę Dusznicką w Kłodzku. Celem opracowania
jest zwymiarowanie i sprawdzenie podstawowych elementów konstrukcyjnych ustroju
nośnego i pomostu przęsła mostu oraz ich połączeń na obciążenia klasy C wg PN-
85/S-10030. Zakres przebudowy ustroju nośnego obejmował: demontaż nawierzchni
jezdni i chodników oraz ich podbudowy z kształtowników Zoresa, wykonanie nowej
żelbetowej płyty pomostowej, opartej na układzie rusztowym z poprzecznic i podłużnic,
wykonanie płyt przejściowych oraz napraw uszkodzonych elementów ustroju nośnego
i podpór, oczyszczenie konstrukcji stalowej i przyczółków metodami strumieniowościernymi,
zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej przęsła i łożysk, zamontowanie
nowego wyposażenia obiektu. Na czas przebudowy mostu w jego pobliżu od
strony wody górnej wybudowano kładkę tymczasową dla pieszych i obsługi budowy.
The paper describes a method and implementation of renovation and reconstruction
of a truss road bridge above the Bystrzyca Dusznicka River in Kłodzko. The aim of the
study was to check the main structural elements of the superstructure and their connections
to load class C according to PN-85/S-10030. The scope of the reconstruction of
superstructure included: removal of road surface and pavements and their Zoressections-
substructure; construction of a new reinforced concrete slab, supported on grate
with crossbeams and stringers; repairs of damaged parts of the supporting structure and
supports; cleaning the steel structure and abutments with blast abrasive method; anticorrosion
protection of steel elements and bearings; installation of a new secondary
elements (guardrails, curbs, etc.).