Tytuł pozycji:
Badania gatunku stali konstrukcyjnej przęseł starego mostu
Na konstrukcję nośną pięcioprzęsłowego mostu drogowego nad rzeką Miedzianką
i torami kolejowymi w km 1+736 drogi wojewódzkiej nr 354 przeznaczono m.in. cztery
przęsła, wchodzące wcześniej w skład 16-przęsłowej przeprawy przez Odrę w ciągu
drugorzędnej linii kolejowej Wriezen- Zäckerick-Alt Rüdnitz z 1892 roku, po której
odbywał się również ruch drogowy i pieszych. Piąte przęsło tego mostu wykonano
z prefabrykatów typu Kujan. Obecnie most ten poddany został przebudowie (wymiana
żelbetowej płyty pomostu) i wzmocnieniu (przez sprężenie zewnętrzne dolnych pasów
kratowych dźwigarów głównych oraz dodanie górnego trzeciego pasa), na potrzeby
czego zostały wykonane stosowne wzmocnienia jego przęseł i podpór do klasy B, po
wcześniejszych obliczeniach i ustaleniach gatunku i wytrzymałości obliczeniowej stali.
The structure of the five-span road bridge over Miedzianka river and railroad tracks
in kilometer 1+736 of voivodeship road 354 includes among others four spans from 16-
span bridge built in 1892 for secondary railway Wriezen- Zäckerick-Alt Rüdnitz. Fifth
span of the road bridge was built with prestressed Kujan beams. Nowadays the bridge
was reconstructed (replacement of the concrete deck) and reinforced (external prestressing
of bottom chords of the truss girders and application of a third chord), implementing
appropriate strengthening of its spans and piers up to B load class, after foregoing calculation
and determination of steel grade and strength.