Tytuł pozycji:
Centra handlowe jako miejsca usług turystycznych w zakresie… spędzania wolnego czasu przez mieszkańców Kielc
Centra handlowe pojawiły się w przestrzeni miejskiej Polaków jako miejsce zakupów. Jednak współczesne społeczeństwo nieco inaczej widzi rolę zakupów w centrach handlowych. Z czynności obowiązkowych zakupy przemieniły się w przyjemność oraz formę zagospodarowywania i spędzania wolnego czasu. Wizyty w centrach handlowych stały się generatorem przemieszczeń ludności oraz zachowań związanych z czasem wolnym wielu konsumentów. Celem artykułu jest przedstawienie na podstawie badań diagnostycznych roli, jaką we współczesnym świecie ogrywają zakupy dla mieszkańców średnich miast, oraz wskazanie, na ile centra handlowe stanowią dla nich formę usług turystycznych, np. spędzania wolnego czasu. Przedstawiono model zachowań konsumenckich, który stanowi przejaw nowego stylu życia wykreowanego przez młode pokolenie w galeriach handlowych.
Shopping malls (centres) have appeared in the Polish urban space as a place for shopping.
Modern society sees the role of shopping malls slightly differently. Shopping changed from obligatory
actions to a pleasure and a form of leisure activities. Visits to shopping malls have become a generator
of population movements and behaviours associated with leisure time of many consumers. The aim of
this paper is to present the role of shopping in the today world, on the basis of the diagnostic tests. Such
research covered the role of shopping for the residents of medium sized cities and how shopping malls/
centres are, to them, a way of spending free time. The article presents the model of consumer behaviour,
which is the manifestation of a new lifestyle created by the young generation in shopping malls.