Tytuł pozycji:
Strategiczne aspekty funkcjonowania operatorów na rynku usług telefonii komórkowej w Polsce
Prowadzenie działalności gospodarczej na rynku usług telefonii komórkowej w Polsce staje się dla operatorów telekomunikacyjnych
poważnym wyzwaniem. Rosnące nasycenie rynku usługami, wzrost liczby usługodawców, zwiększenie wymagań
klientów oraz konieczność wydatkowania znacznych środków finansowych na zakup częstotliwości i inwestycje infrastrukturalne
to tylko najważniejsze z problemów, z którymi muszą się zmierzyć. W związku z tymi zagrożeniami operatorzy
zmuszeni zostali do poszukiwania koncepcji strategicznych, które pozwolą im efektywnie prowadzić działalność gospodarczą
na rynku usług telefonii komórkowej. W artykule przedstawiono szeroki zakres działań o charakterze strategicznym, które
są podejmowane lub mogą być podjęte przez operatorów telefonii komórkowej w Polsce, w celu sprostania wymogom
konkurencji rynkowej.
Running a business on the mobile services market in Poland is becoming a major challenge for telecommunication
operators. The growing market saturation with services, increase in the number of service providers, increasing requirements
of customers and the necessity of disbursing considerable financial means for the purchase of the frequencies
and infrastructure are only the most important problems, which operators have to cope with. In relation to these threats
operators were forced to seek strategic concepts, which will let them effectively conduct their business activities on the
market of mobile communications services. The article is presents a wide range of activities, which are being taken or
may be taken by mobile operators in Poland with the aim of meeting the requirements of the market competition.