Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przedszkole Róży i Karoliny Agazzi w wyrównywaniu szans edukacyjnych i życiowych dzieci z zaniedbanych środowisk wiejskich

Tytuł:
Przedszkole Róży i Karoliny Agazzi w wyrównywaniu szans edukacyjnych i życiowych dzieci z zaniedbanych środowisk wiejskich
Nursery school of Rosa and Corolina Agazzi in equalising life and educational chances of children from neglected environments
Autorzy:
Krajewska, Anna
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie
Tematy:
equalising chances
key skills
nursery school, teacher
children
przedszkole
zaniedbane środowiska wiejskie
Źródło:
Journal of Modern Science; 2015, 27, 4; 93-108
1734-2031
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Rosa and Carolina Agazzi understood and realised equalising life and educational chances from neglected rural environments though creating nursery schools destined for them and starting early childhood education for the greatest possible number of children. In the institution established by them in the town Mompiano though stimulation of the development of child they aimed at evolving and controlling key life skills indispensable for effective coping with the next stage, which is school education. It concerned cognitive, emotional, social and physical aspect. Due to interesting methods of conducting classes, children not only learned definite information and became more unassisted and creative, as well as they better managed with solving conflicts, were more open and active. In realising the mission of the nursery school the particular roleis attributed to a teacher. He/she was required to be creative, active in searching new and more absorbing forms of teaching and encouraging children to search, cooperate and arousing interest about the world.

artykule skupiono się na niektórych działaniach Róży i Karoliny Agazzi, które w poszukiwaniu różnych metod i form wspierających wszechstronny rozwój rozwijały umiejętności dzieci umożliwiające im osiągnięcie sukcesu w szkole, tym samym wyrównując ich szanse edukacyjne i życiowe. Należy przy tym zaznaczyć, że same co prawda nigdy nie używały określenia „wyrównywanie szans edukacyjnych”, a mimo to – dzisiaj można by rzec intuicyjnie – zwróciły uwagę na konieczność wszechstronnego rozwijania umiejętności dziecka umożliwiających mu w późniejszym okresie osiągnięcie sukcesu w szkole.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies