Tytuł pozycji:
Korepetycje jako zjawisko społeczne
Zjawisko korepetycji istnieje w Polsce od dawna, jednak wraz z upowszechnieniem
społeczeństwa wiedzy, wzrostem znaczenia wykształcenia
w świadomości społecznej oraz wprowadzeniem egzaminowania zewnętrznego
zjawisko to znacznie się nasiliło. Powszechność korepetycji świadczy o dysfunkcji
polskiej szkoły oraz o pogłębiających się nierównościach społecznych.
Pomimo skali tego zjawiska ani władze oświatowe, ani politycy nie dostrzegają
bądź udają, że nie widzą problemu. Ponadto, w artykule zasygnalizowane zostały
najistotniejsze przyczyny i skutki korepetycji.
The phenomenon of tutoring has existed in Poland for a long time. However,
the development of the knowledge society, the increasing importance of education
in social awareness as well as the introduction of external examinations
have significantly intensified the private tuition. The universality of tutoring
indicates both the dysfunction of Polish school and the deepening social inequalities.
Despite the scale of this phenomenon, neither the educational authorities
nor politicians realize or see the problem. In addition, the article indicates the
most significant causes and effects of tutoring.