Tytuł pozycji:
Znaczenie multimedialnych programów komputerowych w działalności poradni pedagogiczno-psychologicznej
W transformacji społecznej ostatnich dwudziestu lat nieco poza głównym
nurtem zmian wyznaczono miejsce i określono rolę komputera w kształceniu
specjalnym. Deskrypcja zalet, ale także ograniczeń i zagrożeń dla tego typu
kształcenia stała się wymogiem zmieniających się czasów. W tym aspekcie badania
diagnostyczne przeprowadzone w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
objęły problematykę wykorzystania multimedialnych programów edukacyjnych
w pracy z dzieckiem dyslektycznym. Określono wpływ i moŜliwości tego typu
oprogramowania na efekty terapeutyczne w przezwyciężaniu dysleksji
In the last 20 years of social transformation the position and role of a computer
in special education has been positioned slightly out of the mainstream of
changes. The description of advantages of, as well as restraints and threats to this
type of education, has become a requirement in our fast-changing times. Considering
this aspect, diagnostic research was conducted in a Pedagogical and Psychological
Counselling Centre as regards the application of multimedia computer
programmes in working with a dyslectic child. The impact and possibilities of this
software on therapeutic effects in overcoming dyslexia have been specified