Tytuł pozycji:
ORGANIZACJA GASTRONOMII HOTELOWEJ NA PRZYKŁADZIE HOTELU MARRIOTT W WARSZAWIE
Gastronomia hotelowa ma znaczący wpływ na opinię o całym hotelu i niejednokrotnie jest
czynnikiem, który decyduje o wyborze obiektu przez gości. Dlatego bardzo ważna w działalności
każdego hotelu jest organizacja usług gastronomicznych, odpowiedni dobór menu
i profesjonalna obsługa kelnerska. Głównym zadaniem hotelowego działu Food & Beverage
powinna więc być przede wszystkim dbałość o gości hotelowych i dążenie do ich pełnego
zadowolenia.
W artykule przedstawiono model nowoczesnego hotelu. Omówiono usługi gastronomiczne
występujące w hotelach. Zaprezentowano historię i powstanie korporacji Marriott na świecie. Na zakończenie scharakteryzowano organizację usług gastronomicznych na przykładzie działalności
pięciogwiazdkowego hotelu Marriott w Warszawie
Hotel gastronomy has significant impact on the opinion of the whole hotel and is frequently the
factor which is taken into account by guests while choosing hotel facility. That is why organisation
of hotel gastronomy services, appropriate selection of menu and professional waiting staff are
important in performance of every hotel. The main duty of Food and Beverage should be taking
care of hotel guests and striving for their satisfaction.
In the article the author described the model of modern hotel and elaborated on gastronomy
services occuring in hotels. There were also introduced gastronomy services occuring in hotels
as well as history and founding of Marriott chain in the world. Finally, the author characterized
the organisation of gastronomy services on the example of performance of five star Marriott
hotel in Warsaw.